Stichting WALO - Wisselwerking Achterveld/Leusden-Oekraïne

Stichting WALO

Medio augustus berichtte Andriy Nazarenko, uitvoerend directeur van Orphans Future in Ternopil:

We doen het hier prima en zijn druk bezig met het prepareren voor het schooljaar. Ik schrijf om te melden dat uw gedoneerde 3000 euro al is uitgegeven.

• Het Graduates Programma voor 5 meisjes. We kochten alle benodigde items (5 keukenartikelen sets, 5 lakens sets, 5 dekens) voor hen. De foto's zullen ergens eind augustus worden genomen wanneer deze afgestudeerden onze organisatie in Ternopil bezoeken en naar hun educatieve hogescholen gaan.
  • Een bedrag werd besteed aan de aankoop van zomersportactiviteiten voor 15 pleeggezinnen in de regio Ternopil, waaronder 128 weeskinderen daar.
  • Een aantal van die sportartikelen gebruikten we voor het zomerkamp in Lysovyy voor 41 weeshuiskinderen in juli. Dus die kinderen hadden plezier. Nu keren de meesten van hen al terug naar hun instellingen. We zijn van plan om ze op te halen en voor een paar dagen naar Ternopil te brengen. Ze zullen in ons huis van Orphans Future Foundation verblijven.

Er wezen voor wezen
Dit project richt zich op de weeskinderen in de regio Ternopil, die in de weeshuizen wonen.

In de weeshuizen in Oekraïne wonen kinderen (tot 16 jaar) van wie de ouders overleden zijn of van wie de ouders niet in staat zijn hun kinderen te onderhouden. De weeshuizen vallen onder de overheid, maar de zorg voor de weeskinderen is beperkt. Wanneer een weeskind 16 jaar is geworden, komt er een eind aan de opvang in het weeshuis en moet het voor zich zelf zorgen. Orphans Future helpt deze kinderen in hun ontwikkeling naar zelfredzaamheid.