Met wie werken wij samen

Stichting WALO werkt samen met twee belangrijke partners in Oekraïne en Nederland. Hieronder meer over deze bijzondere organisaties.

Orphans Future

Stichting WALO werkt samen met locale organisaties die de cultuur en samenleving goed kennen. Sinds 2008 werken wij samen met Stichting Orphans Future. De stichting is opgericht in 2005 en een onafhankelijke non-profit organisatie die weeskinderen ondersteunt in de omgeving van Ternopil (aan de Westkant van Oekraïne).

Het bestuur van Orphans Future bestaat uit oud-leerlingen uit het Koropets weeshuis en hoogopgeleide wezen die uit eerste hand hebben ervaren wat de problemen zijn van jongeren die op vroege leeftijd zonder ouderlijke zorg opgroeien.

Het doel van Orphans Future is om weeskinderen een stralende en positieve toekomst te bieden. Orphans Future biedt ondersteuning aan de weeskinderen die zelfstandig moeten worden en zet zich in voor de kinderen in de weeshuizen in Ternopil en omgeving. Hiervoor organiseert Orphans Future een aantal schitterende projecten en activiteiten waaronder de ondersteuning voor zomervakantiekampen.

Wil jij meer weten over Orphans Future? De schitterende projecten? Of hoe je deze organisatie zelf kunt helpen? Kijk dan snel op: www.orphansfuture.com.

Teaching Orphans

Teaching Orphans is een non-profit organisatie die op een eigentijdse en aansprekende wijze onderwijs geeft aan weeskinderen. Vooralsnog in Oekraïne, in de toekomst in meer tweede en derde wereldlanden. Vrijwillige docenten afkomstig uit de hele wereld geven interactief les via een videoverbinding. Hiermee combineert Teaching Orphans de voordelen van traditioneel onderwijs en digitaal onderwijs op afstand.

Goed onderwijs is dé sleutel voor de duurzame ontwikkeling van kinderen en hun leefomgeving en daarmee de meest effectieve investering. Teaching Orphans is geheel gebaseerd op vrijwilligers en gebruikt nieuwe technologie, zodat zij met minimale kosten een maximaal resultaat kan behalen. Elke Euro komt gegarandeerd ten goede aan onderwijs voor de weeskinderen.

Wil jij meer weten over Teaching Orphans en dit prachtige initiatief? Hoe jij het verschil kunt maken voor deze kinderen? Als sponsor, donateur, docent of vrijwilliger? Kijk dan snel op: www.teaching-orphans.org