Verslag van het kindervakantiekamp 2015

De start van het Kindervakantiekamp was in 2015 heel bijzonder: grensperikelen, diefstal die werd opgelost, en vooral veel plezier!

Kindervakantiekamp

Ieder jaar organiseren wij een kindervakantiekamp in de Oekraïne. Hierdoor wordt de lokale economie gestimuleerd en kunnen er, door de lagere prijzen, veel kinderen op kamp. We streven ernaar om elk jaar een groep van 6 à 7 jongeren en 2 volwassenen uit onze regio voor twee weken naar de Oekraïne te laten gaan. Hierdoor ontstaat er een mooie culturele uitwisseling waar iedereen een levenservaring aan over houdt. Tegelijkertijd is er praktische ondersteuning voor het kamp aanwezig.

Ook geïnteresseerd in een schitterende levenservaring?

Dankzij de vele initiatieven zijn er in de laatste 12 jaar ruim 600 kinderen uit de Oekraïne op vakantie geweest. De kampen werden tot nog toe ondersteund door ongeveer 75 jongeren uit Achterveld, Leusden, Amersfoort en omgeving.

Om dit succes te kunnen waarborgen zijn wij elk jaar op zoek naar nieuwe vrijwilligers voor onder andere de begeleiding van de kinder-vakantiekampen.

De rol die jij kunt spelen is misschien wel één van de belangrijkste binnen de WALO! Ga naar Doe mee voor meer informatie.