De WALO Kerstmarkt

Jaarlijks wordt in december in en rond de prachtige Jozefkerk in Achterveld een kerstmarkt gehouden. Na meer dan 10 jaar een traditie op zich, georganiseerd door de vele vrijwilligers van de WALO.

De Kerstmarkt ‘blingt’ door een kleinschalige en knusse markt van ‘in eigen productie’ vervaardigde artikelen, bijzondere artikelen uit Oekraïne zelf en andere leuke materialen. Het aanbod is ieder jaar verschillend. Het evenement wordt aangekleed met optredens en uiteraard ontbreken de voorzieningen voor de inwendige mens niet.

Een van de onmisbare onderdelen is de workshop voor kinderen. Hierbij mogen kerstafbeeldingen volledig zelf vervaardigd worden aan de hand van basismateriaal en begeleiding door creatieve vrijwilligers.

Kerstmarkt foto's van 2015 Kerstmarkt foto's van 2014 Kerstmarkt foto's van 2013

De opbrengst van de kerstmarkt is bestemd voor de dekking van de kosten van de kindervakantiekampen. Een substantieel deel van de opbrengst wordt gevormd door ruim 200 prachtige kerststukken, die in de week voorafgaand aan de kerstmarkt, door een groep van ruim 50 vrijwilligers worden vervaardigd. Nog altijd is de Kerstmarkt de belangrijkste bron van inkomsten voor het organiseren van de kindervakantiekampen, maar daarnaast is de markt inmiddels uitgegroeid tot een activiteit die zowel door de kerk als door de bevolking niet meer gemist kan worden.

De inspanning om de markt jaarlijks te organiseren is groot maar de voldoening nog groter. Het bezoeken van deze kleinschalige en gezellige kerstmarkt is een echte aanrader.